نقد و بررسی فیلم Operation Mekong - گپ فیلم

نقد و بررسی فیلم Operation Mekong

نویسنده گپ فیلم

سینمای شرق آسیا در چند سال اخیر پیشرفت‌های فراوانی داشته و توانسته پابه‌پای دیگر سینماهای جهان، آثار با کیفیت بسیاری تولید کند. یک از کشورهای پیشرو در حوزه فیلم و سریال در شرق آسیا، هنگ کنگ است که توانسته علاوه بر پیشرفت‌هایی که در زمینه ساخت داشته، در زمینه فیلم‌نامه هم رو به جلو حرکت کند. یکی از فیلم‌های موفقی که طی چند سال اخیر در سینمای هنگ کنگ ساخته شده Operation Mekong است. در ادامه مطلب قصد داریم این فیلم را معرفی کنیم، داستان آن را مرور کنیم، نگاهی به عوامل سازنده و بازیگران آن داشته باشیم و در نهایت هم نگاهی به نمرات آن بیندازیم. با گپ فیلم همراه باشید.

 

فیلم Operation Mekong که در ایران با نام " عملیات مکونگ " هم شناخته می‌شود یک فیلم موفق محصول سال 2016 سینمای هنگ کنگ است که در ژانر اکشن، جنایی و ماجراجویی ساخته شده است. کارگردانی فیلم بر عهده دانته لم (Dante Lam) بوده و فیلم‌نامه آن هم بر اساس کشتار مکونگ توسط دانته لم، کنگ کی چو (Kang Ki-chu) و لائو سیو کی وان (Lau Siu-kwan) نوشته شده است.

 

کشتار مکونگ یک داستان واقعی است که در آن دو کشتی تجاری چینی زمانی که در حال حرکت در رودخانه مکونگ و در آب‌های مثلث طلایی هستند مورد حمله قرار می‌گیرند و تعداد زیادی انسان بی‌گناه جان خودشان را از دست می‌دهند. 

 

تهیه کنندگی این فیلم بر عهده کندی له ئونگ (Candy Leung) و هوآنگ جیانسین (Huang Jianxin) بوده و تدوین آن هم توسط دیوید ریچاردسون (David Richardson) انجام شده است. موسیقی متن فیلم عملیات مکونگ نیز توسط هنری لای (Henry Lai)، جولیان چان (Julian Chan) و لم کی‌وان فایی (Lam Kwan-fai) ساخته شده است. 

 

این فیلم 124 دقیقه‌ای که محصولی از سینمای چین و هنگ کنگ است، توسط کمپانی Bona Film Group ساخته شده و توسط Distribution Workshop نیز منتشر شده است. فیلم سینمایی Operation Mekong که در تاریخ 9 مهر 1395 (30 سپتامبر 2016) اکران شده، به زبان‌های انگلیسی، تایلندی و ماندارین در دسترس است و توانسته تا به امروز فروشی معادل با 173 میلیون دلار داشته باشد. در ادامه، داستان فیلم را با هم مرور خواهیم کرد. 

 

داستان فیلم Operation Mekong

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، فیلم عملیات مکونگ بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. طی این داستان، یک کشتار بی رحمانه در رودخانه مکونگ اتفاق می‌افتد و هزاران ماهیگیر توسط گروهی از قاچاقچی‌های مواد مخدر به قتل می‌رسند. در این بین یک تیم حرفه‌ای از پلیس مواد مخدر کشور چین به محل اعزام می‌شوند تا پس از تحقیق و بررسی گسترده دریابند که پشت پرده این ماجرا چه بوده و چرا این فاجعه وحشتناک به وقوع پیوسته است. 

 

بازیگران فیلم Operation Mekong

در فیلم سینمایی Operation Mekong، بازیگران بزرگی از چین و هنگ کنگ حضور دارند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

 

ساخت فیلم Operation Mekong

تولید فیلم سینمایی عملیات مکونگ در سپتامبر سال  2015 آغاز شد و در پکن و یون‌ نان، میانمار و تایلند انجام شد. البته همه فیلم در این لوکیشن‌ها فیلمبرداری نشده و برخی از صحنه‌های گروه‌های عملیاتی مانند گروه HQ در پنانگ، کامرون هایلندز پاهانگ و پراک انجام شده است. 

 

افتخارات فیلم سینمایی Operation Mekong
 

این فیلم سینمایی نامزد جوایز متعددی شده که برخی از این جوایز را به خود اختصاص داده است. جوایز فیلم عبارتند از:

  • جایزه Best Picture در سی و یکمین جشنواره Golden Rooster Awards

  • جوایز بهترین بازیگر، بهترین تهیه‌کننده و فرشته طلایی در دوازدهمین دوره Chinese American Film Festival
  • جایزه محبوب‌ترین فیلم سینمایی در سیزدهمین دوره Guangzhou Student Film Festival
  • جایزه فیلم مورد علاقه و بازیگر مورد علاقه در بیست و چهارمین دوره Beijing College Student Film Festival

 

نمرات فیلم سینمایی Operation Mekong

این فیلم پس از انتشار توانست نمرات خوبی دریافت کند. کاربران وب سایت IMDb به این فیلم امتیاز 6.5 از 10 را داده‌اند و میانگین نمره منتقدان راتن تومیتوز هم به عملیات مکونگ، 80٪ بوده است. کاربران وب سایت متاکریتیک به این اثر امتیاز 7 از 10 را داده‌اند و 76٪ از کاربران گوگل هم پس از دیدن فیلم، آن را پسندیده و مشاهده آن را به دیگران توصیه کرده‌اند. 

 

دانلود فیلم Operation Mekong

چنانچه پیش‌تر در ابتدای متن هم اشاره کردیم، سینمای شرق آسیا در چند سال اخیر به شدت پیشرفت کرده و شاهد تولید فیلم و سریال‌های قوی در سینمای کشورهایی مانند کره، ژاپن، چین و هنگ کنگ هستیم. فیلم Operation Mekong هم بدون شک یکی از آثار موفق چند سال اخیر در این کشورها است. برای دانلود فیلم عملیات مکونگ با بالاترین کیفیت و همینطور دوبله اختصاصی فارسی می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. برای دسترسی به پلتفرم گپ فیلم راه‌های مختلفی وجود دارد. از اپلیکیشن‌های اندروید و اپل که بگذریم، آسان‌ترین راه ورود از طریق وب سایت است که شما می‌توانید پس از تکمیل ثبت نام خودتان، به این فیلم و هزاران فیلم و سریال دیگر دسترسی داشته باشید. 

 

پیشنهاد گپ فیلم
ارسال دیدگاه
جستجو
لیست من
اپلیکیشن
ورود

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۰