نقد و بررسی سریال Ahsoka - گپ فیلم

نقد و بررسی سریال Ahsoka

نویسنده گپ فیلم

جنگ ستارگان بدون شک یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین فرنچایزهای فیلم‌ و سریال در تاریخ سینمای جهان است که توسط جورج لوکاس بزرگ خلق شد و توانست طرفداران بیشماری را در سراسر جهان بدست بیاورد. در چند سال اخیر شاهد انتشار فیلم و سریال‌های مختلفی با محوریت جنگ ستارگان بوده‌ایم و سال 2023 هم از این قاعده مستثنی نبوده است. یکی از جدیدترین سریال‌های فرنچایز جنگ ستارگان که قرار است در ماه آگوست اکران شود، Ahsoka نام دارد و ما در مطلب پیش رو قصد داریم به معرفی این سریال بپردازیم، با عوامل سازنده و بازیگران آن آشنا شویم و در نهایت، مروری بر داستان سریال داشته باشیم. با گپ فیلم همراه باشید. 

 

سریال Ahsoka یک مجموعه تلویزیونی ساخت سینمای آمریکا است که در ژانر اکشن، درام و ماجراجوییی ساخته شده و قرار است در تاریخ 1 شهریور 1402 (23 آگوست 2023) منتشر شود. کارگردانی این سریال توسط دیو فیلونی (Dave Filoni)، استف گرین (Steph Green)، ریک فامیووا (Rick Famuyiwa)، جنیفر گتزینگر (Jennifer Getzinger)، گیتا واسانت پاتل (Geeta Vasant Patel) و پیتر رمزی (Peter Ramsey) انجام شده است. فیلم‌نامه فیلم بر اساس داستان جنگ ستارگان نوشته جورج لوکاس نگارش شده و توسط دیو فیلونی و جورج لوکاس به رشته تحریر درآمده است. 

 

سریال آسوکا توسط جان فاورو (Jon Favreau) و دیو فیلونی توسعه داده شده و تهیه‌کنندگی آن هم بر عهده جان فاورو، دیو فیلونی، کتلین کندی (Kathleen Kennedy)، کری بک (Carrie Beck) و کالین ویلسون (Colin Wilson) بوده است. موسیقی متن سریال توسط کوین کینر (Kevin Kiner) ساخته شده و تدوین همه قسمت‌های آن هم بر عهده دانا ای گلابرمن (Dana E. Glauberman) و جیمز ویلکاکس (James Wilcox) بوده است. کمپانی سازنده این سریال نیز Lucas Films است و قرار است توسط سرویس استریم آنلاین + Disney در سراسر جهان منتشر شود. در ادامه، داستان سریال را با هم مرور خواهیم کرد.

 

داستان سریال Ahsoka

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کوتاهی داشتیم، داستان این سریال به شخصیت آسوکا تانو می‌پردازد. پس از سقوط امپراتوری کهکشانی، شوالیه Jedi سابق، آسوکا تانو برای پیدا کردن رهبر سابق امپراطوری، سفری به سراسر کهکشان را آغاز می‌کند. 

 

بازیگران سریال Ahsoka

همانطور که پیش‌تر هم در آثار دیگر جنگ ستارگان دیده‌ایم، معمولا آثاری که در این فرنچایز ساخته می‌شوند آثار پر ستاره‌ای هستند و بازیگران بزرگی در آنها حضور دارند. مهم‌ترین بازیگران سریال آسوکا عبارتند از:

 

تولید و توسعه سریال Ahsoka

دسامبر سال 2020 بود که لوکاس فیلم تایید کرد که قرار است این کمپانی چند اسپین آف از مجموعه The Mandalorian بسازد و همان زمان اعلام شد پخش آنها هم توسط دیزنی پلاس انجام خواهد گردید. Ahsoka یکی از این اسپین‌آف‌ها بود و دیگری هم The Book of Boba Fett نام داشت. لوکاس فیلم در سال 2020 اعلام کرد که همه این مجموعه‌ها در کنار مندلورین، از طریق چند داستان به صورت پیوسته به هم متصل هستند و در نهایت در یک رویداد داستانی اوج گرفته و به پایان می‌رسند. 

 

فیلمبرداری سریال آسوکا در 19 اردیبهشت 1401 (9 می 2022) در شهر لس آنجلس آغاز شد و ساخت فیلم توسط دو تیم به صورت همزمان صورت گرفت که همین موضوع باعث سرعت گرفتن و کاهش پیدا کردن مدت زمان فیلمبرداری شد. در نهایت فیلمبرداری در ماه اکتبر 2022 به پایان رسید. 

 

آشنایی بیشتر با شخصیت آسوکا

آسوکا تانو یک شخصیت داستانی در فرنچایز جنگ ستارگان است. او در این مجموعه فیلم و سریال، به عنوان شاگرد آناکین اسکای واکر (آناکین اسکای‌واکر) معرفی شده است. Ahsoka یکی از شخصیت‌های اصلی در سریال Star Wars: The Clone Wars محصول سال 2008 و فیلمی با همین نام است. همچنین، آسوکا در مجموعه تلویزیونی Star Wars Rebels محصول سال 2014 هم حضور داشته و آخرین حضور او هم پیش از سریال آسوکا به فصل دوم سریال مندلورین باز می‌گردد. این شخصیت اگرچه در ابتدا به اندازه امروز محبوب نبود اما به مرور زمان به یک شخصیت پیچیده تبدیل شد و به محبوبیت دست پیدا کرد. 

 

دانلود سریال Ahsoka

چنانچه در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، جنگ ستارگان بدون شک یکی از بزرگترین فرنچایزهای فیلم و سریال در تاریخ سینما است و در سراسر جهان از جمله کشورمان هم طرفداران پرشمار و پر و پا قرصی دارد. آسوکا هم با توجه به پیش‌بینی‌ها و داستان جذابی که دارد قطعا یکی از جذاب‌ترین سریال‌های این فرنچایز خواهد بود. برای دانلود سریال آسوکا با بهترین کیفیت و با دوبله یا زیرنویس فارسی اختصاصی کافی است پس از انتشار، به وب سایت یا یکی از اپلیکیشن‌های اپل و اندروید گپ فیلم مراجعه کنید و پس از ثبت نام، به این سریال و تمامی آثار دیگر فرنچایز Star Wars دسترسی داشته باشید. 

 

پیشنهاد گپ فیلم
ارسال دیدگاه
جستجو
لیست من
اپلیکیشن
ورود

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۰