نقد و بررسی The Exorcist: Believer - گپ فیلم

نقد و بررسی The Exorcist: Believer

نویسنده گپ فیلم

ژانر ترس یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین ژانرهای فیلم‌سازی در سینمای جهان است که کمپانی‌های فیلم‌سازی و سرویس‌های استریم آنلاین بسیاری هر ساله بخشی از آثار خود را به محصولات این ژانر اختصاص می‌دهند. فرنچایزهای نامی و پرطرفداری هم وجود دارند که سال‌ها است آثار مختلفی را در این ژانر تولید و منتشر می‌کنند. یکی از شناخته‌شده‌ترین فرنچایزهای ژانر وحشت، جن‌گیر است که جدیدترین محصول از این فرنچایز قرار است در ماه‌های پایانی سال 2023 به نمایش در بیاید. نام این فیلم " The Exorcist: Believer " است که ما در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، با عوامل سازنده و بازیگران آن آشنا شویم و در نهایت هم مروری بر داستان فیلم داشته باشیم. با گپ فیلم همراه باشید. 

 

فیلم سینمایی " The Exorcist: Believer " یا " جن‌گیر: معتقد " جدیدترین فیلم از فرنچایز جن‌گیر است که بر اساس اعلام کمپانی‌های سازنده قرار است در تاریخ 21 مهر 1402 (13 اکتبر 2023) بر روی پرده سینماها برود. ژانر این فیلم ترسناک، فراطبیعی است و کارگردانی آن را دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) بر عهده داشته است. داستان فیلم جدید جن گیر توسط اسکات تیمز (Scott Teems)، دنی مک‌براید (Danny McBride) و دیوید گوردون گرین نوشته شده و فیلم‌نامه آن را هم پیتر ساتلر (Peter Sattler) در همکاری با دیوید گوردون گرین به رشته تحریر درآورده‌اند. 

 

تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی " The Exorcist: Believer " توسط جیسون بلوم (Jason Blum)، دیوید سی رابینسون (David C. Robinson) و جیمز جی رابینسون (James G. Robinson) انجام شده و تدوین آن هم توسط تیموتی آلورسون (Timothy Alverson) صورت گرفته است. 

 

کمپانی‌های بزرگی از جمله Blumhouse Productions و Morgan Creek Entertainment در ساخت این فیلم همکاری داشته‌اند و پخش و انتشار اثر هم قرار است توسط کمپانی Universal Pictures انجام شود. در ادامه مطلب همچنان با ما همراه باشید تا مروری بر داستان فیلم داشته باشیم. 

 

داستان فیلم The Exorcist: Believer

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، این فیلم جدیدترین اثر از فرنچایز جن‌گیر است که داستانی در ادامه داستان فیلم جن‌گیر که در سال 1973 منتشر شده است را روایت می‌کند. داستان فیلم " جن‌گیر: معتقد " درباره یک دختر 12 ساله است که روحش به تسخیر موجودات اهریمنی درآمده و مادر این دختر برای اینکه او را نجات بدهد به سراغ دو کشیش می‌رود و در ادامه اتفاقات ترسناکی روی می‌دهد. 

 

بازیگران فیلم The Exorcist: Believer

بازیگرانی که در فیلم جن‌گیر معتقد حضور دارند عبارتند از:

 

تولید و توسعه فیلم The Exorcist: Believer

ماه آگوست سال 2020 بود که اعلام شد قرار است قسمت جدیدی از فرنچایز جن‌گیر و با بازسازی فیلم اصلی جن‌گیر ساخته شود. همان زمان بود که طرفداران جن‌گیر یک کمپین راه‌اندازی کرده و درخواست لغو این فیلم را دادند. آنها در طومار خود نوشته بودند:

 

جن‌گیر شاهکار ویلیام فریدکین است. این اثر یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌هایی است که تا به امروز ساخته شده است. این فیلم با اینکه در دهه 70 ساخته شده هنوز هم مطرح است. جن‌گیر جز معدود فیلم‌هایی است که پیر نشده و برای بسیاری از ما و سازندگان فیلم‌های ترسناک به عنوان یک منبع الهام شناخته می‌شود. ما طرفداران این فیلم، علاقه‌ای به بازسازی آن نداریم یا لزومی برای آن نمی‌بینیم. درخواست داریم ماشین حریص هالیوود برای بازسازی جن‌گیر متوقف شود. همانطور که می‌‌دانیم هیچ بازسازی با فیلم اصلی برابری نمی‌کند پس از هزینه کردن میلیون‌ها دلار برای بازسازی این فیلم خودداری کنید و افرادی را استخدام کنید تا داستان‌های جدیدی برای شما خلق کنند. 

 

حواشی این فیلم ادامه داشت تا اینکه در دسامبر سال 2020 اعلام شد که پروژه در حال توسعه است و قرار است دیوید گوردون گرین کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد. در ادامه هم اعلام شد که جیسون بلاک، دیوید رابینسون و جیمز رابینسون هم به عنوان تهیه‌کننده حضور خواهند داشت. 

 

در نهایت کارهای پیش‌تولید در جولای سال 2021 ادامه پیدا کرد و تا فوریه سال 2022 خبری از این فیلم در دسترس نبود تا اینکه مشخص شد فیلمبرداری آن به پایان رسیده است. البته دیوید گوردون گرین هم پیش‌تر اشاره کرده بود که کار بر روی این فیلم را پس از پایان کار خود در فیلم Halloween Ends و رفع محدودیت‌های ویروس کرونا آغاز خواهد کرد. 

 

دانلود فیلم The Exorcist: Believer

فرنچایز جن‌گیر بدون شک یکی از برترین و پرطرفدارترین فیلم‌های ژانر ترس و وحشت است و بسیاری از طرفداران به شدت منتظر انتشار جدیدترین اثر از این فرنچایز هستند. اگر شما هم یکی از طرفداران جن‌گیر هستید و این فیلم را در لیست آثاری که می‌خواهید ببینید قرار داده‌اید، کافی است پس از انتشار، برای دانلود فیلم جن‌گیر معتقد، به وب سایت یا یکی از اپلیکیشن‌هایی گپ فیلم مراجعه کنید و پس از ثبت نام به این اثر و هزاران فیلم و سریال دیگر دسترسی داشته باشید. 

 

پیشنهاد گپ فیلم
ارسال دیدگاه
جستجو
لیست من
اپلیکیشن
ورود

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۰