نقد و بررسی فیلم Gran Turismo - گپ فیلم

نقد و بررسی فیلم Gran Turismo

نویسنده گپ فیلم

بازی‌های کامپیوتری بسیاری در 30 سال اخیر تولید شده‌اند که نام برخی از آنها در میان پرطرفدارترین و پر مخاطب‌ترین بازی‌های تاریخ جای گرفته است. یکی از این بازی‌ها، بدون شک Gran Turismo است که از همان نسخه اول، جایگاه‌ ویژه‌ای خصوصا بین طرفداران بازی‌های خودرویی پیدا کرد. حال به تازگی کمپانی سونی یک فیلم سینمایی با محوریت بازی اصلی ساخته که " گرن توریسمو " نام دارد و ما در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، داستان فیلم را مرور کنیم، عوامل سازنده آن را بشناسیم و در انتها هم نگاهی به نقدها و نمرات فیلم گرن توریسمو بیندازیم. با گپ فیلم همراه باشید. 

 

فیلم سینمایی گرن توریسمو (Gran Turismo) یکی از جدیدترین ساخته‌های کمپانی Sony Pictures است که در ژانر اکشن، درام و ماجراجویی ساخته شده و در تاریخ 20 مرداد 1402 (11 آگوست 2023) به اکران عمومی رسیده است. این فیلم درام ورزشی توسط نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن هم توسط جیسون هال (Jason Hall) و زک بایلین (Zach Baylin) به رشته تحریر درآمده است. 

 

تهیه‌کنندگی فیلم گرن توریسمو بر عهده داگ بلگراد (Doug Belgrad)، اسد قزلباش (Asad Qizilbash)، کارتر سوان (Carter Swan) و دینا برونتی (Dana Brunetti) بوده و تدوین آن هم توسط کولبی پارکر جی آر (Colby Parker, Jr.) و آستین داینس (Austyn Daines) انجام شده است. 

 

همچنین ساخت موسیقی متن فیلم نیز توسط لورنه بالفه (Lorne Balfe) و اندرو کاوزینسکی (Andrew Kawczynski) صورت گرفته است. 

 

و اما از عوامل سازنده فیلم که بگذریم، نوبت به کمپانی‌های بزرگی می‌رسد که در ساخت این فیلم با هم همکاری داشته‌اند. از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به Columbia Pictures، کمپانی 2.0 Entertainment و PlayStation Productions اشاره کرد. ضمنا مسئولیت پخش و انتشار این فیلم هم بر عهده Sony Pictures Releasing بوده است. 

 

مدت زمان فیلم سینمایی گرن توریسمو، 134 دقیقه است، در سینمای هالیوود ساخته شده، زبان آن انگلیسی است و بودجه‌ای که برای ساخت آن صرف شده، 60 میلیون دلار بوده است. در ادامه همچنان همراه ما باشید تا مروری بر داستان فیلم داشته باشیم. 

 

داستان فیلم Gran Turismo

فیلم سینمایی گرن توریسمو روایت‌گر یک داستان واقعی درباره زندگی یک گیمر حرفه‌ای است که مهارت‌های بالایی در زمینه بازی‌های ویدیویی گرن توریسمو دارد. در ادامه داستان، این گیمر وارد یک رقابت می‌شود که به حمایت کمپانی نیسان برگزار شده است. او در تلاش است تا با شرکت در این مسابقه به یک راننده واقعی در مسابقات اتومبیل‌رانی حرفه‌ای تبدیل شود. 

 

بازیگران فیلم Gran Turismo

بازیگران بزرگی در فیلم سینمایی گرن توریسمو به ایفای نقش پرداخته‌اند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

 

نقدها و نمرات فیلم Gran Turismo

این فیلم پس از انتشار مورد توجه اغلب بینندگان و منتقدان قرار گرفت و توانست نمرات متوسط رو به بالایی از همه آنها دریافت کند. کاربران وب سایت IMDb به این فیلم امتیاز 7.3 از 10 را داده‌اند و میانگین نمره‌ای هم که کاربران Rotten Tomatoes برای گرن توریسمو در نظر گرفته‌اند 60٪ بوده است. وب سایت Common Sense Media به این اثر امتیاز 4 از 5 داده و 96٪ از کاربران گوگل هم این فیلم را پسندیده و مشاهده آن را به دیگران توصیه کرده‌اند. در ادامه، نظر برخی از منتقدان را درباره فیلم با هم مرور خواهیم کرد:

 

کریستین زیلکو از IndieWire با امتیاز 75٪

نیل بلومکمپ توانسته جنبه‌های ورزشی بسیار خوب و قابل قبولی را در فیلم گرن توریسمو بگنجاند اما به نظر من دو ساعت و نیم برای این اثر کمی زیاد است.

 

جاستین لاو از The Hollywood Reporter با امتیاز 70٪

فیلم گرن توریسمو پر از جنبه‌های مهیج و پر تنش است که نکات مثبت آن به شمار می‌روند و همین موارد است که باعث شده، فیلم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. 

 

اوون گیلبرمن از Variety با امتیاز 70٪

فیلم گرن توریسمو یک اثر بی ریا است و می‌توان گفت به طرز شگفت‌انگیزی هم با اصالت است. به نظر من این اثر مثل یک فیلم Fast And Furious است که بدون بدبینی ساخته شده است. 

 

راس بونیم از Collider با امتیاز 50٪

چه پیش از ساخت و چه الان که فیلم، ساخته شده است، به نظر من کارگردانی نیل بلومکمپ در این اثر منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که فیلم گرن توریسمو اصلا حس و حال آثار او را ندارد. در کل این فیلم در میان فیلم‌های مسابقه‌ای کمی عقب‌تر از رقبا ظاهر شده است. 

 

دانلود فیلم گرن توریسمو

همانطور که در این مطلب خواندیم، این فیلم برای افرادی که طرفدار بازی‌ گرن توریسمو هستند و به فیلم‌های مسابقه‌ای و هیجان‌انگیر هم علاقه دارند بسیار جذاب است. اگر شما هم به فیلم‌های مسابقه‌‌ای خودرویی علاقمند هستید و قصد دارید این فیلم را در آینده نزدیک مشاهده کنید، کافی است سری به گپ فیلم بزنید. برای دانلود فیلم گرن توریسمو دوبله فارسی کافی است با استفاده از اپلیکیشن‌ها یا وب سایت Gapfilm وارد پلتفرم شوید و به این فیلم و هزاران اثر سینمایی و تلویزیونی دیگر دسترسی داشته باشید.

 

پیشنهاد گپ فیلم
ارسال دیدگاه
جستجو
لیست من
اپلیکیشن
ورود

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۰